- Data examenului: 27 iunie 2024. Calendar complet aici.
- Materia pentru examen este aceasta.
- Listează aceste două pagini cu formule şi teoreme. Le vei utiliza tot anul.
- Pentru neclarităţi, pune întrebări aici.
—— Clasa a 5-a ——
—— Clasa a 6-a ——
—— Clasa a 7-a —–
12. Asemanare si relatii metrice
13. Cercul si poligoane regulate
—— Clasa a 8-a —–
18. Ecuatii si sisteme de ecuatii
————————————————————————
- Esalonare recapitulare
- Modele de subiecte pentru Evaluare Naţională:
1 barem 2 3 4 5 6 7 8 barem 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
19 20 barem 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 barem 45 barem 46 barem
47 barem 48 barem 49 barem 50 51 52 53 55 56 57 58 59
60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 barem 74 barem
75 76 barem 77 78 79 80 81 barem 82 83 84 barem 85 barem
Notă: Autorii subiectelor sunt: Antonescu Marius, Elena Boghe, Sorin Borodi, Burduşel Gheorghe, Conţu Valentin, Doroftei Katy, Drăgan Florin, Cristian Grecu, Nedelcu Mariana, Presada Oprişan, Ionel Patriche, Marilena Platon, Valer Pop, Ricu Ileana, Mihaela Stănescu, Maria Lăcrămioara Ştefan, Tit Cuprian, Uleanu Vasile, Varga Andras, Romu Vladău, Liliana Voiculescu.
- Încercaţi să rezolvaţi astfel de teste într-un ritm de nu mai puţin de 2-3 pe săptămână.
- Foarte bune pentru pregătire sunt şi aceste 100 de variante de Testare Naţională; soluţiile le găsiţi aici.
- Vă stau la dispoziţie şi aceste 180 (!!!) de modele de subiecte de pe site-ul www.mateinfo.ro, împreună cu soluţiile lor.
- Dacă vă plictisiţi de acest tip de teste, incercaţi-vă puterile cu problemele pe care le-au avut de rezolvat la admiterea în liceu părinţii, bunicii sau străbunicii voştri, accesând acest link. .
Din lista de mai jos, pot fi rezolvate pȃnă la vacanţa de iarnă subiectele cu titlul scris cu litere ȋnclinate (italic).
-
Simulare EN sem. I Cluj
-
Simulare EN sem. I Bucuresti (model)
-
Simulare EN sem. I Iasi barem
-
Simulare EN sem. I Constanta barem
-
Simulare EN sem. I Braila
-
Simulare EN sem. I Ialomita
-
Simulare EN sem. I Hunedoara
-
Simulare EN sem. I Bucuresti barem
-
Simulare EN sem. I Satu Mare
-
Simulare EN sem. I Alba barem
-
Simulare EN sem. I Bistrita Nasaud
-
Simulare EN sem. I Prahova barem
-
Simulare EN sem. I Gorj
-
Simulare EN sem. I Brasov
-
Simulare EN sem. I Vrancea
-
Simulare EN sem. II Arges
-
Simulare EN sem. II Hunedoara barem
-
Simulare EN sem. II Mures
-
Simulare EN sem. II Ilfov – 3 variante
-
Simulare EN sem. II CNVA Galati
-
Simulare EN sem. II Neamt
-
Simulare EN sem. II Galati
-
Simulare EN sem. II Timis
-
Simulare EN sem. II Sancraiu
-
Simulare EN sem. II Valcea
-
Simulare EN sem. II Braila
-
Simulare EN sem. II Cluj
-
Simulare EN sem. I Bihor
-
Simulare EN sem. II Bucuresti -model oficial
-
Simulare EN sem. II Dambovita
-
Simulare EN sem. I Dambovita
-
Simulare EN sem. II Bucuresti
-
Simulare EN sem. II Alba
-
Simulare EN sem. II Botosani
-
Simulare EN sem. II Constanta
-
Simulare EN sem. II Dolj
-
Simulare EN sem. II Maramures
-
Simulare EN sem. II Prahova
-
Simulare EN sem. II Suceava
-
Simulare EN sem. II CNVA Galati
-
Simulare EN sem. II Scoala “Enea Grapini”
-
Simulare EN sem. II Bistrita Nasaud
-
Simulare EN sem. II “Avram Iancu” Oradea
-
Sesiunea speciala EN iunie 2013
-
Simulare sem. II Cazanesti Ialomita iunie 2013
-
Simulare finala 2013
-
Subiect si barem 27 iunie 2013
-
Varianta de rezerva 2013
-
Model oficial EN 2014
-
Simulare sem. I CNAM Dej dec. 2013
-
Simulare sem. I Braila dec.2013
-
Simulare 2014 online 1
-
Simulare sem. I Dej ianuarie 2014
-
Simulare 2014 online 2
-
Simulare sem. II 19 febr. 2014
-
Test oficial suplimentar 2014 1
-
Test oficial suplimentar 2014 2
-
Test oficial suplimentar 2014 3
-
Test oficial suplimentar 2014 4
-
Test oficial suplimentar 2014 5
-
Simulare Bucuresti sem.II 2014
-
Simulare Braila sem. II 2014
-
Sesiunea speciala 2014
-
Subiect dat 2014
-
Varianta de rezerva 2014
-
Simulare sem. I ICHB sept. 2014
-
Simulare sem. I ICHB oct. 2014
-
Model oficial EN 2015
-
Simulare sem. I “Nicolae Balcescu Oradea” nov. 2014
-
Simulare sem. I Dej nov. 2014
-
Simulare sem. I ICHB nov. 2014
-
Simulare sem. I ian. 2015
-
Simulare sem. I ICHB ian. 2015 Solutii
-
Simulare sem. II nationala februarie 2015
-
Test EN 2015
-
Simulare sem. II ICHB mai 2015
-
Test EN Vasile Uleanu
-
Grila liceul militar 2015
-
Test EN Radu Titel
-
Test EN Jitaru Ionel Rezolvari
-
Test EN 2015 Tit Cuprian 1
-
Test EN 2015 Tit Cuprian 2
-
Test EN 2015 Tit Cuprian 3
-
Test EN 2015 Tit Cuprian 4
-
Test EN 2015 Tit Cuprian 5
-
Sesiunea speciala 2015
-
Test EN 2015 Tit Cuprian 6
-
Test EN 2015 Tit Cuprian 7
-
Test EN 2015 Tit Cuprian 8
-
Test EN 2015 Tit Cuprian 9
-
Test EN 2015 Tit Cuprian 10
-
Test EN 2015 a solutii
-
Test EN 2015 b
-
Model final 2015
-
Subiect si barem 24 iunie 2015
-
Varianta de rezerva 2015
-
Model oficial EN 2016
-
Simulare sem. I decembrie 2015 Olt
-
Simulare sem. I decembrie 2015 Braila
-
Simulare sem. I decembrie 2015 Hunedoara
-
Simulare 2016 model
-
Simulare sem. II 2016
-
Subiect tip EN 2016
-
Subiect tip EN 2016-aprilie
-
Subiect tip EN-2016 Gobej Adrian
-
Simulare Sc. “Avram Iancu” Oradea aprilie 2016
-
Model EN mai 2016
-
Subiect-model EN mai 2016
-
Model EN mai 2016-prof. Uleanu Vasile
-
Sesiunea speciala 2016
-
Model EN iunie 2016 barem
-
Simulare sem. II Scoala “George Emil Palade”
-
Model online, iunie 2016
-
Subiect tip EN -prof. Vasile Uleanu
-
Doua modele EN-prof. Silviu Boga
-
Subiect si barem iunie 2016
-
Subiect de rezerva (1) iunie 2016
-
Subiect de rezerva (2) iunie 2016
-
Model oficial EN 2017
-
Simulare EN sem. I 2016 Oradea
-
Simulare EN sem. I 2016 Olt
-
Simulare EN sem. I 2016 Iasi
-
Simulare EN sem. I Braila 2016
-
Simulare EN sem. I CNAM Dej 2016
-
Simulare EN sem. I Sc. Eminescu Dej 2016
-
Simulare EN sem. I 2017 Hunedoara
-
Simulare EN sem. I CNAM Dej ianuarie 2017
-
100 exercitii tip “Subiectul I” EN
-
100 exercitii tip “Subiectul I” EN, varianta 2
-
Simulare martie 2017 – oficial
-
Simulare EN Scoala “Emil Palade” Buzau mai 2017
-
Admitere licee militare 2017
-
Simulare Oradea mai 2017
-
Sesiunea speciala 2017
-
Subiect si barem 21 iunie 2017
-
Subiect de rezerva 2017
-
Simulare ICHB oct. 2017
-
Model oficial EN 2018
-
Simulare 2017 (autor Alin Vacaroiu)
-
Teza tip EN dec. 2017 Papiu
-
Teza tip EN dec. 2017 Ilfov
-
Simulare dec. 2017 Braila
-
Simulare dec. 2017 Iasi
-
Simulare dec. 2017 Hunedoara
-
Simulare online ianuarie 2018
-
Simulare ICHB febr. 2018
-
Simulare martie 2018 – oficial
-
Simulare “Avram Iancu” Oradea 2018
-
Teza tip EN sem. 2 2018 -
Simulare ICHB mai 2018
-
Simulare Scoala Germana “Hermann Oberth” mai 2018
-
Simulare Braila mai 2018
-
Simulare Papiu, Dej, mai 2018
-
Subiect si barem 13 iunie 2018
-
Subiect de rezerva 2018
-
Simulare ICHB oct. 2018
-
Model oficial EN 2019 ANULAT
-
Model oficial 2019
-
Simulare Iasi dec. 2018
-
Simulare Ilfov dec. 2018
-
Simulare ICHB noiembrie 2018
-
Teza tip EN Autor: Mihai Ioana
-
Simulare EN Autor: Alin Vacaroiu
-
Simulare Sc. Germana “H. Oberth” nov. 2018
-
Simulare Sc. Germana “H. Oberth” dec. 2018
-
Simulare Sc. Germana “H. Oberth” ian. 2019
-
Simulare Sc. Germana “H. Oberth” febr. 2019
-
Simulare EN 1 Autor: Tit Cuprian
-
Simulare EN 2 Autor: Tit Cuprian
-
Simulare EN 3 Autor: Tit Cuprian
-
Simulare EN 4 Autor: Tit Cuprian
-
Simulare EN 5 Autor: Tit Cuprian
-
Simulare EN Autor: Alexandru Vele
-
Simulare EN Braila dec. 2018
-
Simulare martie 2019 – oficial
-
Model EN Autor: Dumitru Tiron (Suceava)
-
Model EN 1 Autor: Ionel Patriche (Galati)
-
Model EN 2 Autor: Ionel Patriche (Galati)
-
Model EN 1 Autor: Mihai Morariu (Ludus)
-
Model EN 2 Autor: Mihai Morariu (Ludus)
-
Model EN 3 Autor: Mihai Morariu (Ludus)
-
Model EN 4 Autor: Mihai Morariu (Ludus)
-
Model EN 5 Autor: Mihai Morariu (Ludus)
-
Model EN Autor: Vasile Uleanu
-
Simulare Scoala Take Ionescu mai 2019
-
Simulare Braila mai 2019
-
Simulare Neamt mai 2019
-
Teza tip EN Sc. Take Ionescu
-
Simulare Scoala Take Ionescu iunie 2019
-
Subiect si barem 20 iunie 2019
-
Subiect rezerva 2019
-
Model oficial 2020
-
Simulare Braila noiembrie 2019
-
Teza tip EN sem. I Ilfov 2019
-
Simulare Scoala “Pia Bratianu” dec. 2019
-
Simulare Hunedoara ian. 2020
-
Simulare Iasi ian, 2020
-
Simulare ICHB oct. 2019
-
Simulare ICHB nov. 2019
-
Simulare ICHB ian. 2020
-
Model EN 1 2019-2020 Autor: Tit Cuprian
-
Model EN 2 2019-2020 Autor: Tit Cuprian
-
Model EN 3 2019-2020 Autor: Tit Cuprian
-
Simulare Scoala Culciu ian, 2020
-
Simulare Dolj ian. 2020
-
Simulare Avram Iancu Oradea 2020
-
Simulare Scoala Culciu febr. 2020
-
Simulare Scoala Cicanesti febr. 2020
-
Simulare Scoala Culciu martie 2020
-
Simulare online martie 2020
-
Test recapitulativ Slatina 2020
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 1
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 2
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 3
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 4
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 5
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 6
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 7
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 8
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 9
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 10
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 11
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 12
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 13
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 14
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 15
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 16
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 17
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 18
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 19
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 20
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 21
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 22
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 23
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 24
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 25
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 26
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 27
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 28
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 29
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 30
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 31
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 32
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 33
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 34
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 35
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 36
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 37
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 38
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 39
-
Model oficial antrenament aprilie 2020 40
-
Subiect si barem 17 iunie 2020
-
Subiect de rezerva 2020
-
Sesiunea speciala 2020
-
Model oficial EN 2021
-
Simulare ICHB oct. 2020
-
Model oficial nou EN 2021
-
Simulare ICHB nov. 2020
-
Simulare ICHB ian. 2021
-
Model simulare febr. 2021
-
Test antrenament 2021 nr. 1 Barem
-
Test antrenament 2021 nr. 2 Barem
-
Test antrenament 2021 nr. 3 Barem
-
Test antrenament 202 nr. 4 Barem
-
Test antrenament 2021 nr. 5 Barem
-
Simulare martie 2021
-
Test antrenament 2021 nr. 6 Barem
-
Simulare Constanta aprilie 2021
-
Test antrenament 2021 nr. 7 Barem
-
Test antrenament 2021 nr. 8 Barem
-
Simulare Pitesti aprilie 2021
-
Test antrenament 2021 nr. 9 Barem
-
Test antrenament 2021 nr. 10 Barem
-
Test antrenament 2021 nr. 11Barem
-
Simulare Braila mai 2021
-
Test antrenament 2021 nr. 12 Barem
-
Test antrenament 2021 nr. 13 Barem
-
Test antrenament 2021 nr. 14 Barem
-
Test antrenament 2021 nr. 15 Barem
-
Simulare final de mai prof. Lukacs Tiberiu
-
Simulare Focsani 2021
-
Simulare ICHB mai 2021
-
Simulare Curtea de Arges iunie 2021
-
Admitere licee militare 2021
-
Subiect si barem 24 iun. 2021
-
Subiect de rezerva 2021
-
Sesiunea speciala 2021
-
Model oficial EN 2022
-
Simulare octombrie 2021
-
Simulare EN nov. 2021, autor Marius Antonescu
-
Simulare nov. 2021 Scoala “Serban Voda”” Bucuresti
-
Simulare ICHB dec. 2021
-
Simulare Sc. Iordache Pacescu ian. 2022
-
Simulare Braila ian. 2022
-
Simulare Iasi ian. 2022
-
Simulare Constanta ian. 2022
-
Simulare Calarasi ian. 2022
-
Simulare Hunedoara febr. 2022
-
Simulare Constanta ian. 2022 rezerva
-
Simulare ICHB febr. 2022
-
Simulare Olt febr. 2022
-
Simulare Scoala Serban Voda febr. 2022
-
Simulare Sc. Avram Iancu Oradea febr. 2022
-
Simulare ICHB martie 2022
-
Simulare Scoala Serban Voda martie 2022
-
Simulare aprilie 2022
-
Test antrenament 2022 nr. 1
-
Test antrenament 2022 nr. 2
-
Test antrenament 2022 nr. 3
-
Test antrenament 2022 nr. 4
-
Test antrenament 2022 nr. 5
-
Test antrenament 2022 nr. 6
-
Test ICHB, iunie 2022
-
Simulare iunie 2022 prof. Lukacs Tiberiu
-
Subiect si barem 16 iunie 2022
-
Varianta de rezerva iunie 2022
-
Test 1 tip EN oct. 2022
-
Simulare ICHB oct. 2022
-
Model oficial EN 2023
-
Simulare oct. 2022 prof. Roman Ioana
-
Simulare nov. 2022
-
Simulare sept. 2022 prof. Bogdan Dorneanu
-
Simulare oct. 2022 prof. Gh. Burdusel
-
Simulare oct. 2022 prof. Bogdan Dorneanu
-
Simulare oct. 2022 prof. Lukacs Tiberiu
-
Simulare ICHB nov. 2022
-
Simulare Ilfov nov. 2022
-
Simulare Constanta dec. 2022
-
Model simulare Constanta 2 dec. 2022
-
Model simulare Constanta 3 dec. 2022
-
Simulare Olt dec. 2022 barem
-
Simulare Sc. Avram Iancu Oradea dec. 2022
-
Simulare Maramures dec. 2022 barem
-
Simulare ICHB dec. 2022
-
Simulare Ilfov dec. 2022
-
Simulare Vrancea ian. 2023 1
-
Simulare Vrancea ian. 2023 2
-
Simulare Vrancea ian. 2023 3
-
Simulare Vrancea ian. 2023 4
-
Simulare Hunedoara ian. 2023
-
Simulare Iasi ian. 2023
-
Simulare Braila ian. 2023
-
Simulare Botosani ian. 2023
-
Simulare Constanta ian. 2023
-
Simulare Dambovita ian. 2023
-
Simulare Timis ian. 2023
-
Simulare Ilfov ian. 2023
-
Simulare Cluj febr. 2023
-
Simulare Vrancea febr. 2023
-
Simulare Calarasi febr. 2023
-
Simulare Scoala Cosesti Arges febr. 2023
-
Simulare Dolj febr. 2023
-
Simulare Galati febr. 2023
-
Simulare Bacau febr. 2023
-
Simulare ICHB febr. 2023
-
Simulare Giurgiu febr. 2023
-
Simulare Constanta febr. 2023
-
Simulare prof. Daniel Florescu
-
Simulare 21 martie 2023
-
Simulare Braila mai 2023
-
Simulare Ilfov mai 2023
-
Admitere licee militare 2023
-
Simulare Liceul german IDEES mai 2023
-
Simulare ICHB mai 2023
-
Simulare “Mate Manie” mai 2023
-
Subiect dat iunie 2023
-
Subiect rezerva iunie 2023
-
Model oficial 2024
-
Simulare ICHB oct. 2023
-
Simulare Craiova oct. 2023
-
Simulare oct. 2023 autor: prof. Lukacs Tiberiu
-
Simulare noiembrie 2023
-
Simulare ICHB nov. 2023
-
Simulare Ilfov nov. 2023
-
Simulare Buzau nov. 2023
-
Simulare Olt decembrie 2023
-
Simulare Scoala Titu Maiorescu
-
Simulare Maramures dec. 2023
-
Simulare dec. 2023 Autor: prof. Lukacs Tiberiu
-
Simulare Constanta dec. 2023
-
Simulare Scoala Liviu Rebreanu dec. 2023
-
Model Sibiu dec. 2023
-
Iasi Test antrenament 1 ian. 2024
-
Simulare Braila ian. 2024
-
Simulare Constanta ian. 2024
-
Simulare Valcea ian. 2024
-
Simulare nationala ian. 2024
-
Simulare Mate-Manie 2024
-
Simulare Hunedoara aprilie 2024
-
Simulare Constanta aprilie 2024
-
Simulare Bacau aprilie 2024
-
Simulare Dolj aprilie 2024
Pentru un indragostit al matematicii ,felicitari. La mai multe probleme si la mai multi bani.
Multumesc pentru aprecieri!
Sorin, acest axamen este pentru urmatoare grupa, mai exact 2019, sau aceasta este materia necesare pentru care sa te pregatesti, adica, aceasta este intotdeauna?
Multumim in numele copiilor nostri!
Multumim pentru materialele puse la dispozitie. Ne sunt de mare folos.
Multumim mult pentru materiale. Terminasem culegerea si nu stiam de unde sa fac rost de alte teste. Multumim mult.
Va rog urmariti punctajul la subiectul al doilea punctul 3. Cum este posibil sa se puncteze cu 3 puncte o solicitare care nu exista in cerinta problemei??? Cum se procedeaza in aceasta situatie???
Corectorii vor acorda punctajul complet pentru orice alta solutie corecta.
La simularea din vrancea, la subiectul 3 problema 1 se iau in calcul si laturile hexagonului ca fiind rame de otel?
Da.
Nu aveti subiecte pentru Evaluarea nationala la clasele a II-a,a IV-a si a VI-a ?
Regret, nu am.
nu
bravo! Sa stiti ca toti copii va apreciaza
pe dracu
Bravo, multumim!
multumesc,chiar imi sunt folositoare modelele
Mă bucur. Foarte potrivită mi se pare totodată şi varianta online:
http://sorinborodi.ro/Fisiere/simulare_EN_online_1.htm
Nu aveti si examenele finale date in anii anteriori???
Pentru examenele incepand cu 2007, aici: http://sorinborodi.ro/clasa8.html
(coloana din dreapta).
Pentru examene intre 1933-2006, aici: http://sorinborodi.ro/examene.html
(coloana din stanga).
multumesc!
Multumesc(din partea clasei mele si a profesorului meu de matematica)!Ne ati ajutat foarte mult cu aceste examene si simulari.Notele mari pe care le vom lua la examen se vor datora si acestui site.
Mi-ati putea sugera o culegere de variante pentru evaluarea nationala de actualitate , care sa contina materia necesara,schitata, si bineinteles , teste ? Multumesc pt raspuns !
Va multumesc din suflet ca va ganditi la noi elevii de clasa a VIII a multumesc mult si va sunt recunoscator ,si felicitari pentru site este foarte reusit
rezolvarile la clasa 8-a calcul algebric? poliedre si restul, exista?
Da, pentru clasa a 8-a exista rezolvarile, dar este mai dificila identificarea problemelor.
Problemele sunt selectionate din cele 100 de variante de aici http://subiecte2007.edu.ro/2007/teste_nationale/subiecte/matematica/matematica/varianta_001.html
Aproximativ, este pastrata ordinea in care apar in aceste variante.
Solutiile sunt aici:
http://sorinborodi.ro/Fisiere/Rezultate_la_cele_100_variante.doc
Ok, va multumesc!
As mai avea o nelamurire la o problema. Am gasit raspunsul dar nu am explicatia, ma puteti ajuta? Problema este urmatoare:
Cele 428 de scaune dintr-o sala de spectacol sunt asezate pe 20 de randuri,fiecare rand avand 21 sau 22 de scaune .
Determinati numarul de randuri din sala cu 22 de scaune .
x -randuri cu 21 scaune
y-randuri cu 22 scaune
x+y=20, 21x+22y=428 si se rezolva.
Multumim, in numele copiilor nostri.
Buna seara ! Exista barem pentru ultima simulare (ICHB) ca sa-mi pot verifica rezultatele la unele exercitii?
Voi pune solutiile in scurt timp.
ajutatima va rog la egzamen
Va multumesc mult pentru materiale, sunt foarte utile! Nu stiu cum de aveti timp pentru tot ceea ce faceti! Respectele mele!
Aria totala a unui cub este egala cu volumul aceluiasi cub?
Nu.
numeric pot fi egale
raspunsurile pentru testele saptamanale unde le gasin?
raspunsurile pentru testele saptamanale unde le gasim/
Nu sunt.
Multumim pentru materiale si pentru efortul dumneavoastra!
O sa se mai sustina o simulare? Am inteles ca;in aprilie. Multumesc!
In 2015 NU va mai fi nicio simulare la nivel national. Dar este posibil ca unele judete sau unele localitati sa mai organizeze simulari proprii.
Buna seara! Cum se descompune 2x^2 + 5x + 2 ? Se scrie termenul din mijloc ca o suma de 2 termeni? Multumesc !
Da.
Multumesc!
Buna seara.
De unde pot sa descarc si eu test de evaluare nationala la mate matica pentru clasa a-6-a,in format pdf.
Multumesc anticipat pentru raspuns.
Pe coloana cu “Geometrie”, jos, sunt patru astfel de teste.
http://sorinborodi.ro/clasa6.html
Aici este un test online:
http://sorinborodi.ro/EN_6/__simulare_EN_online_1.htm
Salut! Felicitari pentru site, este excelent pentru elevi si profesori pentru pregatirea EN! O intrebare am…mai mult statistica… experienta ultimilor 3-4 ani, ce ne spune despre media de intrare (ultima medie) la un liceu fixat X, sunt diferente mici? Poate un parinte /elev sa se orienteze astfel din experienta precendenta? Numai in Bucuresti sunt 8000 de absolventi de clasa a 8-a doritori de filiera teoretica (mate-info sau stintele naturii), fara o anume stabilitate a rezultatelor e de-a dreptul loterie sa prevezi cati contracandidati ai.
Statisticile nu ofera foarte mult ajutor. Ideea este ca elevul sa-si treaca primele optiuni cu curaj, cele pe care le doreste. Pentru ca nu are ce pierde. Nu intra la primele optiuni trecute in fisa ? Intra la urmatoarele.
Algoritmul de repartizare computerizata trebuie bine inteles. Explicatii detaliate se gasesc aici: https://sorinborodi.wordpress.com/2009/01/20/admiterea-computerizata-pe-intelesul-tuturor/
O mica aplicatie care simuleaza repartizarea computerizata si o face inteligibila se gaseste aici: https://sorinborodi.wordpress.com/2012/06/11/explicarea-admiterii-computerizate-in-liceu/
Multumesc foarte mult, am citit , imi este clar. Eu is prof de mate, dar nu sunt diriginte. Pe 13 iunie e incheierea anului cls 8-a. Apoi urmeaza examenele. Dupa ce se va stii nota de la EN romana si mate, elevul va bifa optiunile?
Da, dupa ce se calculeaza media de admitere.
La grila pentru liceul militar este gresit ultimul raspuns. Este A, nu D!
Multumesc, am corectat.
Buna seara! Pentru ultimul test E.N exista barem?
Acum am postat solutiile.
Puteti sa imi dati o idee la rezolvarea problemei cu mediana de la Sub II? Trebuie sa duc si a doua inaltime? Are vreo legatura? Multumesc !
Tr. ABC este dreptunghic in A, mediana BM se poate afla din tr. ABM.
De la testul EN 2015 Tit Cuprian 6, cum pot sa il rezolv pe 3 de la subiectul al 2 lea? Cred ca ii lipseste ceva.
In egalitatea 11x+3y=48, termenii 3y si 48 sunt divizibili cu 3, deci si x trebuie sa fie divizibil cu 3. Deci x=3 (deoarece 6,9,12…. nu convin).
Buna ziua ! Daca am gresit la exercitiul 2 de la E.N,cel cu multipli lui 40,dar am scris formula,se acorda vreun punct? La ultima problema de la subiectul III,cea cu piramida,e bine daca am schimbat notatia,astfel incat sa am VM inaltimea unei fete laterale,adica apotema? Eu am facut desenul cum stiam ca sa nu ma incurc. La c) se observa ca acele plane au in comun un punct,adica ar trebui sa aiba o dreapta. Am dus o dreapta d ( care contine punctul V) care este paralela cu BC si cu AD. Adica unghiul plan corespunzator era format din cele 2 apoteme ale piramidei + 2x apotema bazei ( care era paralela cu AB) . E bine daca am lucrat in felul acesta? In acel triunghi isoscel era dusa inaltimea,care era chiar inaltimea piramidei. Si am calculat din tr. dreptunghic unghiul din varf si l-am inmultit cu 2. Adica sin 60 = radical din 3/2. E bine si asa? Multumesc !
La II 2 posibil un punct pentru formula mediei aritmetice.
La III 3 e corect. Totusi, este posibil sa se acorde doar 4 puncte din 5, daca nu e justificare mai detaliata (de ce acela este unghiul planelor?).
Stiam ca unghiul plan corespunzator este facut de cele 2 perpendiculare ( din plane diferite,adica 1 din primul si 1 din al doilea) pe muchia diedrului. In cazul meu,era acea dreapta d. Adica unghiul facut de cele 2 apoteme . Am lucrat in acel triunghi facut de apoteme si MN ( unde MN este II AB,de 2 ori apotema bazei). Dar nu am observat ca era echilateral si am zis ca e isoscel si am calculat unghiul din varf( din cele 2 tr dreptunghice egale). Fiecare avea 30; 30*2 = 60° cu valoarea radical din 3/2. Multumesc !
Felicitari si multe multumiri pentru materiale pe care le consider minunate.
Out of topic: Stie cineva daca exista ceva similar pentru limba romana?
Incercati http://romana.info.ro/
Buna ziua, este teorema bisectoarei in programa pentru TN 2016? Eu m-am uitat dar n-am reusit sa o gasesc.
NU este trecuta explicit. Dar daca triunghiul are laturi de lungimi cunoscute si trasam bisectoarea, cine ne opreste sa…. reconstituim teorema bisectoarei?
Buna ziua. Va respect si va apreciez enorm. Nimeni nu a facut pe internet ce ati facut dumneavoastra cu matematica. Va dedicati atat de mult.
Pt siguranta, am doar o intrebare, programa pt matematica pt evaluarea nationala din 2015-2016 este aceeasi ca cea din 2014-2015, nu?
Am vazut mai sus ca pe aceea ati postat-o.
Va multumesc si va doresc numai bine.
Multumesc pentru aprecieri.
Da, este aceeasi programa.
Buna ziua. La simularea EN jud. Olt, decembrie 2015, subiectul II, pb 2, as vrea sa stiu cum punem in ecuatie pb. In cazul in care pb o rezolv aritmetic, ca la cls a 4a (presupnumem ca…), se puncteza?
Buna ziua.
Ma iertati ca indraznesc sa va intreb ceva. Nu stiu cum se demonstreaza problema urmatoare pentru evaluarea nationala.
Am 2 metode si nu stiu daca ambele sunt punctate la examen.
Ne cere volumul unei piramide si apoi sa verificam daca e mai mic decat 29. Ni se da ca 2,645<√7<2,646.
Am aflat volumul, mi-a dat 32√7/3. Si nu stiu cum e mai bine sa demonstrez ca e mai mic decat 29.
Metoda 1
Pornesc de la inecuatia data
2,645<√7<2,646 |*32
84,64<32√7<84,672 |:3
28,213<32√7/3<28,224<29
Metoda 2
Compar pe 32√7/3 cu 29 |*3
32√7 87
√1024*7 √7569
√7168 32√7/3 < 29
De fapt as vrea sa stiu daca pot face metoda 2 la examen si sa primesc punctajul pt ca mi se pare mai simpla.
Va multumesc si va rog sa ma iertati ca am indraznit.
Sanatate!
Este corect cu oricare metoda. De fapt ar fi suficient de “lucrat” cu aproximarea prin adaos a lui rad.7
nu
Buna seara,
As dori sa stiu unde gasesc programa pentru examen la matematica clasa a VIII valabila pentru anul scolar 2015-2016.Multumesc.
Ceea ce cautati este in partea de sus a acestei pagini, acolo unde scrie “Materia pentru examen este aceasta”.
Buna. Doresc sa-mi dati link-ul pentru cele 5 variante de modele de subiecte pentru simularea din 23 februarie. Multumesc.☺☺☺
Probabil te referi la aceste 5 variante, dar sunt din 2014. http://subiecte2014.edu.ro/2014/evaluarenationala/modeledesubiecte/teste_suplimentare_pregatire/index.html
ce se mai poate da la simulare
doresc niste formule
Formule aici: http://sorinborodi.ro/Fisiere/formule_matematica_gimnaziu_m.pdf
Felicitarile si aprecierile mele pentru toata munca depusa. Cu respect!
felicitari pentru testele online, dar v-am ruga daca se poate sa ne da-ti baremele si solutiile la culegerea de evaluare nationala cu drept de a putea fi printate deoarece acestea nu se pot printa , iar pentru cele 180 de variante ale culegerii va multumim inca o data
Aceste variante nu sunt la mine pe site, sunt pe http://mateinfo.ro. A fost optiunea d-lui Aurel Dobre sa puna fisierul in aceasta forma.
Alfati x,y si z care sunt numere intregi, astfel incat x la puterea a doua+y la puterea a doua+z la puterea a doua=x la pueterea a doua inmultit cu y la puterea a doua.
Multumesc!
Intre membrii unui grup de noua prieteni se trimit felicitari de Anul Nou, fiecare transmitand cate o felicitare la acelasi numar, n, de prieteni din cadrul grupului.
a) Demonstrati ca daca n este mai mare sau egal cu 5 atunci trebuie sa existe doi prieteni care sa se fi felicitat reciproc.
b) Demonstrati ca pentru n mai mic sau egal cu 4 atunci este posibil sa nu existe nicio pereche de prieteni care sa se fi felicitat receproc.
Se poate folosi faptul ca patratele perfecte au una din formele 4k sau 4k+1.
Se analizeaza posibilitatile. Toate duc la contradictii, inafara de varianta ca x=2a, y=2b, z=2c. Prin inlocuire, se obtine ca a²+b²+c²=4a²b² etc., care in final tot la ceva imposibil conduce (a, b, c ar trebuie si ele sa fie pare, s-ar ajunge la un sir descrescator, infinit, de numere naturale pare). Singura solutie este x=y=z=0.
ptr. tit cuprian nu exista rezolvari?
Nu. Pentru problemele mai dificile se pot primi aici indicatii.
Buna ziua,
Ma puteti ajuta cu al 2-lea exercitiu , primul subiect , de la penultimul model (Vasile Uleanu) ? … cel in care trebuie sa aflam x/y .
Buna ziua,
Dumneavoastra ma puteti lamuri in urmatoarea dilema: intr-un dreptunghi ABCD, unde M,N mijloacele [AB],[CD], putem spune direct ca MN || AB || CD sau trebuie demonstrat ca AMND este dreptunghi ca sa folosim acel paralelism?
VA multumesc.
Sanatate multa!
Daca lucrul acesta s-ar intampla la un examen si elevul STIE sa demonstreza ca AMND este dreptunghi, este mai bine sa arate acest lucru, ca sa fie sigur ca primeste punctele.
Buna ziua!! Vreau sa va multumesc ptr testele recapitulative ( clasele 5-8).Sint foarte bune.Ne puteti da si raspunsurile?
Regret, nu le am. La problemele mai dificile se pot pune intrebari aici.
Ne apucam de treaba!!!Mai e putin si vrem sa le parcurgem pe toate!!Pacat ca nu am aflat mai devreme de site!!Va multumim!!
Buna ziua! As fii recunoscator daca m-ati ajuta la aceasta problema, am intampinat aceasta problema intr-un test.
Intr-o parcare sunt 39 de vehicule si biciclete, care au impreuna 102 roti. Cate biciclete sunt in parcare?
Un “vehicul” are 4 roti, o bicicleta 2 roti. Fie x vehicule si y biciclete. Se rezolva sistemul
x+y=39
4x+2y=102
Va multumesc mult!
Cum puteam afla perechie de numere a si b care apartin multimii numerelor naturale astfel incat 3xaxa=27+axb
Treci ab in membrul stang (il scazi) si apoi dai factor comun.
multumesc frumos!
. La un test cu două probleme au participat 31 elevi. Problema 1 a fost rezolvată de către 26 elevi, problema 2 de către 17 elevi, iar 4 elevi nu au rezolvat nicio problemă. Câţi elevi au rezolvat ambele probleme?
Fie A multimea celor ce au rezolvat corect probl. 1 si B a celor ce au rezolvat corect probl. 2. A are 26 elemente, B are 17 elemente, iar A ∪ B are 31-4=27 elemente
Cei care au rezolvat corect ambele sunt cei din A ∩ B, adica 26+17-27 elemente.
Buna ziua,
Va rog din suflet daca ma puteti lamuri la:
1. Cum trebuie desenat la examen, miercuri, daca ni se da un trunchi de piramida, se deseneaza doar trunchiul sau toata piramida ca sa se vada din cine a provenit trunchiul?
2. Si tot la trunchi, dar la cel de con, se poate aplica direct formula dintre inaltime, generatoare si raze ca sa aflam inaltimea, sau trebuie construit, desenat trapezul, demonstrat dreptunghiul din trapez format de cele 2 inaltimi, facut pitagora si aflat inaltimea?
3. La rapoartele de volume de la con trebuie facuta demonstratia cu planele paralele, triunghiuri asemenea, sau se poate scrie direct formula ca raportul volumelor este cubul raportului razelor spre exemplu?
4. Daca ni se cere sa aflam un sinus de un unghi, de ce nimeni nu vrea sa faca aria in 2 moduri si sa-l afle din formula ariei cu ajutorul sinusului? Si toti fac cu constructia unei inaltimi si aflarea sinusului cu formula cateta opusa supra ipotenuza?
Va rog sa ma iertati, am ramas cu toate aceste nelamuriri.
Va multumesc si va doresc tot binele din lume!
1. Este suficient trunchiul.
2. Se poate aplica direct formula.
3. Se poate folosi direct formula.
4. Nu toti. La fel de corect este si cu metoda prin arii.
Buna ziua ,
Ma puteti ajuta cu al 2-lea exercitiu de la subiectul I , penultimul test (Vasile Uleanu) ? Cel in care trebuie sa aflam x/y . Multumesc 🙂
5x+5y=12y => 5x=7y => x/y=7/5.
Multumesc.. Il rezolvasem altfel eu , dar tot rezultatul acesta mi-a dat .
Cum se fac problemele alea..daca se aseaza unul..raman2?
Exemplu:
Daca stau cate 2 elevi in fiecare banca atunci raman 3 elevi in picioare. Daca stau cate 3 in banca raman 2 banci libere. Cati elevi si cate banci sunt in clasa?
Rezolvare:
e-elevi, b-banci
2b+3=e
3(b-2)=e
Si se rezolva sistemul.
Multumesc mult pentru ajutor ! Datorita dumneavoastra am luat 9,90 la matematica.. Nu stiu pe unde am pierdut 10 sutimi , dar sunt multumit 🙂
Felicitari sincere !
Buna seara, am incercat sa rezolv exercitiul de la numere intregi, in care trebuie sa arat ca 20^21 – 30^14 nu este patrat perfect si nu stiu cum se face. Va rog daca imi puteti da macar o sugestie. Va multumesc din suflet !
20^21-30^14=10^21∙2^21-10^14∙3^14=10^14(2^21∙10^7-3^14).
10^14 este patrat perfect, dar despre numarul din paranteza se poate arata ca nu este patrat perfect, folosind ultima cifra.
Va multumesc mult pentru raspuns, dar ultima cifra a numarului din paranteza nu este 1? 😦
Ooo, asa e, aveti dreptate. In acest caz, ar merge dovedind ca nr. din paranteza este de forma 3k+2, forma pe care patratele perfecte nu o pot avea.
Va multumesc mult si pt al doilea raspuns! nu stiu cum se face sa arat ca e de forma 3k+2 😦
2 la a 2-a, la a 4-a, la a 6-a etc. au forma 3k+1, iar 2 la 1-a, la a 3-a, la a 5-a etc. au forma 3 k+2. Puterile lui 10 au forma 3k+1. Cand se face produsul din paranteza se obtine forma 3k+2.
De ce nu ma mai lasa sa intru pe site-ul cu cele 100 de variante ? Ce trebuie sa fac ? Mi-am scris numele si parola si tot nu ma lasa sa intru ..
Acum s-a remediat.
Am mai multe intrebari
1Sunteti profesor/profesoara?
2De unde stiti ca acelea sunt singurele topicuri din care se vor da la evaluare?
Buna seara. Am o mare problema cu o problema. Pe laturile unui romb se afla varfurile unui patrat. Aflati latura patratului daca diagonalele rombului sunt de 42 cm, respectiv 28 cm.Nu stiu cum se demonstrez ca 2 laturi ale patratului sunt paralele cu una din diagonale ca sa pot face apoi Teorema fundamentala a asemanarii. Va rog daca puteti o indicatie.
Va multumesc mult!
Va doresc multa sanatate!
O varianta ar fi sa se arate ca rombul si patratul au acelasi centru, restul apoi ar fi elementar.
https://drive.google.com/open?id=0B8XodS38JIRtWFpKcjMzZGhCQlk
In figura de la acest link, ABCD este rombul si EFGH este patratul, iar O si Q sunt centrele lor, pe care prin absurd presupunem ca ar fi diferite.
Notam K simetricul lui E fata de O. K se afla pe latura rombului, deoarece O este centru de simetrie. Obtinem ca OQ este linie mijlocie in tr. EKG, deci OQ||CD.
Analog se arata ca OQ este linie mijlocie in tr. HMF, deci OQ||AD.
Asadar, este deja o contradictie.
In consecinta, O=Q.
Buna ziua. Unde gasesc rezolvarile la “fractii algebrice” pentru clasa a 8-a? Vreau sa corectez rezolvarile copilului si nu le gasesc pe site.Multumesc.
Acele probleme sunt selectii din aceste 100 de variante
Click to access 100_variante_TN_2007.pdf
Solutiile sunt in acest fisier:
http://sorinborodi.ro/Fisiere/Rezultate_la_cele_100_variante.doc
Dar sunt amestecate printre celelalte raspunsuri, insa in ordine.
Bună ziua ! Apreciez mult efortul pe care îl depuneți pentru elevii care doresc să facă progrese la matematică;muncind mai mult prin prisma fișelor de lucru și modelelor de EN postate. Am descoperit site-ul dvs. de câteva luni,începând să lucrez modelele de E.N unul câte unul,confruntându-mă cu baremele,descoperindu-mi greșelile sau lucrurile pe care nu le stăpâneam în totalitate. ( Menționez că ,sunt elevă în clasa a VIII-a progresele la matematică ,observându-se simțitor).Mii de mulțumiri pentru efortul depus!!! Succes și numai bine !
Mulţumesc mult pentru aprecieri.
Nu trebuie uitat că aici se pot pune şi întrebări la problemele mai dificile.
Toata aprecierea pentru munca si interesul dumneavoastra in promovarea matematicii,
o colega
Buna seara,
Multumim mult, Dle profesor, pentru frumoasele materiale aranjate si furnizate, pentru copiii nostri.
Matematica este grea dar cu o buna organizare si sistematizare se poate invata. Fetita mea este clasa 7 si ne pregătim de pe acum pentru Evaluarea națională de clasa a 8- a.
Cu stima, Magda
Daca mai dam simulare nationala , se mai da examen pentru a trece la liceu
Spuneti ca nu pllz
Da sa spuna cineva odata
🙂
Buna ziua va rog frumos sa ma ajutati ca am evaluarea nationala clasa a 8a matematica si nu stiu nimic ,ma puteti ajuta?
http://sorinborodi.ro/clasa8.html
Buna ziua!
Cum demonstram,la nivel de clasa a VIII-a, coliniaritatea a trei puncte? Pb: Determinati parametrul real m astfel incat punctele A(-2;10),B(3;-5),C(2m+1;m la puterea 2 -6)
Cu functii. Se deduce functia de grad I al carei grafic trece prin A si B, apoi se pune conditia sa treaca si prin C.
Acum e clar. Multumesc! Va doresc multa sanatate!
Buna seara, care este miracolul prin care subiectele din 2016 si 2015 sunt 70% identice, ambele mai simple decat subiectele de rezerva si decat ce s-a dat in ultimii 8 ani? Site-ul dvs si toate editurile serioase promoveaza o pregatire prin teste “mai grele” decat ce se da…. de altfel este greu de propus-pentru pregatire-subiecte mai simple, la algebra. Geometria a reusit sa ramana geometrie, exista 1-2 sub-puncte care necesita intuitie si argumente bazate pe o bucurie a cunoasterii sa zicem..nu scapi fara 2 linii auxiliare si fara mers la definitii si teoreme de baza…dar algebra incepe cu a/b=2/3 si se termina cu f(1)+f(2). Sunt in domeniu de 15 ani, deci stiu ca mai exista si altceva, dar generatiile noi care se orienteaza dupa ultimii 10 ani, nu stiu ce matematica vor stii. Inca o data felicitari si tot inainte!
Bună ziua, la subiectului I trebuie scris doar răspunsul ce înlocuiește … sau trec și unitățile de măsură, adică de exemplu Perimetrul unui pătrat de latură 4 cm este…. cm. Răspunsul este 16 sau trebuie să scriu 16 cm. Pentru ce răspuns primești punctajul?
Este suficient sa fie scris numarul, dar nu se scade punctajul daca se scrie si unitatea de masura.
Mulțumesc!
De ce nu pot sa deschid fisierul dupa ce l-am downloadat?
Care fisier?
Buna ziua,
Va rog daca ma puteti lamuri cu o nedumerire.
Dupa parerea mea, ultima problema are enuntul gresit.
Click to access test-26-examen.pdf
Acolo nu trebuia sa fie volumul trunchiului de con este de 312 pi, iar inaltimea trunchiului de con este de 8 cm?
A fost examenul dat in 2001.
Va multumesc mult si ma iertati de indrazneala.
Da, asa este. 312π se refera la volumul TRUNCHIULUI de con, la fel si inaltimea de 8.
A se vedea enuntul corect aici: http://sorinborodi.ro/examene.html
Domn profesor , imi puteti explica demonstratia a 3 puncte coliniare?
Care este problema, concret? Sunt mai multe metode prin care se incearca demonstrarea coliniaritatii a 3 puncte.
Nu , vreau sa stiu metodele ca am vazut ca se da pe la examene ..sunt clasa a 8-a
Sunt doua metode principale pentru a demonstra ca A, B, C sunt coliniare.
1. Se arata ca unghiul ∢ABC (de obicei, acesta apare impartit in 2 sau 3 unghiuri) are 180°.
2. Se arata ca AB||d si BC||d, unde d este o dreapta din figura. Din axioma lui Euclid, rezulta ca dreptele AB si BC sunt identice.
buna ziua nu stiu sigur daca ma puteti ajuta, dar am o tema la pregatire pe care nu o gasesc
profesoara a zis “Pe sorinborodi e o selectie de pe Evaloare Nationala de 25 de pagini” am tot cautat si nu pot gasi
https://drive.google.com/file/d/0B8XodS38JIRteWE3SjBaTlhaVUE/view
Domn profesor , imi puteti selecta si mie niste probleme cu coliniaritatea a 3 puncte? Va rog frumos
Sunt aici gata selectate: http://scoala7timisoara.ro/geom4/coliniar/start.html
Domn profesor , ce.mi recomandati sa lucrez sa iau peste 9 in examen ? Sunt clasa 8-a
Continutul acestei pagini sigur garanteaza o nota >9 la EN.
Ce credeti despre dificultatea subiectelor de anul asta ? Vor fi mai grele decat anul trecut ?
Nu cred ca vor fi mai grele.
Cand va fi simularea?
Inca nu s-a anuntat. Probabil prin martie.
Sunteti nemaipomenit! Multumiri pentru materialele foarte utile. Aveti o gandire extraordinar de structurata. nu imi mai gasesc cuvinte de admiratie pentru ceea ce ati facut.
Mama de elev cls 8 si pasionata de matematica
Multumesc pentru aprecieri.
Domn profesor , imi puteti selecta si mie niste modele de tip subiectul 3 , ex 1 pt examen , dar inafara de cele care au fost date la examene ?
Sunt foarte multe pe site, coloana din dreapta http://sorinborodi.ro/clasa8.html
Imi puteti explica cum sa demonstrez ca 2 drepte sunt :
– coplanare
– perpendiculare
– paralele
– 3 puncte sunt coliniare
Sau cam ce se da la s3 , ex 1
Prea vast, nu pot raspunde.
Cum pot intelege m-ai usor operatiile cu fractii reprezentate prim litere si expresi.
Va rog sa ma ajutati!!
Cum pot intelege m-ai usor operatiile cu fractii reprezentate prim litere si expresi.
Va rog sa ma ajutati!!
Trebuie cunoscute:
-operaţiile cu fracţii ordinare
-descompunerea expresiilor ȋn factori
-calcul algebric
Pentru pregatire, se pot folosi aceste fise (coloana din stanga, Fractii algebrice) http://sorinborodi.ro/clasa8.html
Ma intreb ce carti ar trebui sa citim pentru partea a doua , la compunerea a de exprimare a opiniei? …Evaluarea nationala 2018 clasa a VIII…
Recomand adresarea intrebarii aici: http://romana.info.ro/
Cum pot afla numitorul comun unei expresii ?
Aproximativ ca şi c.m.m.m.c. la numere. Iată cȃteva exemple:
Numitorii: a şi b
Numitor comun: ab
Numitorii: 6n² şi 4n³
Numitor comun: 12n³
Numitorii: x²y şi xy³
Numitor comun: x²y³
Numitorii: x+2 şi x-2
Numitor comun: (x+2)(x-2)
Numitorii: a+1 şi (a-1)(a+1)
Numitor comun: (a-1)(a+1)
Numitorii: b+1, b-1 şi (b-1)(b+1)
Numitor comun: (b-1)(b+1)
Numitorii: (x+1)² şi (x-1)(x+1)
Numitor comun: (x+1)²(x-1)
Domn profesor , dar la unghiul diedru cand nu avem muchia comuna , cum il putem afla , de exemplu : unghiul dintre (ABC) si (ADE)
Ȋn primul rȃnd, să nu confundăm planul (ABC) cu triunghiul ABC. Planele sunt infinite. De exemplu, dacă se cere unghiul planelor (ABC) şi (ADE) ȋntr-o prismă triunghiulară, intersecţia lor este dreapta AB şi aceste plane sunt perpendiculare.
Există, ȋntr-adevăr, o situaţie mai rară, cȃnd nicicum nu “vedem” dreapta de intersecţie a două plane. Ȋn acest caz se poate proceda ca aici: https://ggbm.at/nYNxMkkQ
Am o intrebare …cum pot recapitula materia din urma mai usor …am examen anul acesta si sunt foarte stresata in ultima vreme…nu fac fata materiei….
Cum pot sa fac probleme la matematica adica cum imi dau seama ce formule sau ce teoreme aplic ?Cine ma poate ajuta va rog frumos ce pot sa fac sa rezolv probleme ! De exemplu cum aflu distanta de la punctul x la xy sau de la punctul xz la planul bn!! Va rog mult sa ma ajutati ca in vara am evaluarea nationala !!
Va rog sa ma ajutati !!
Nu există o reţetă magică. Doar prin exerciţiu.
Cel mai bine este să se ȋnceapă cu citirea “teoriei”, apoi să se treacă la probleme simple.
Bună ziua! Felicitări pentru realizarea acestui site și efortul depus, dl. profesor! Având nevoie de niște informații despre examenul de capacitatea, căutam surse pentru realizarea unui breviar teoretic scurt și la obiect, exact ca și cel realizat de dumneavoastră, dar găsindu-l pe acesta mi-ați ușurat total munca. Mulțumesc și încă o dată felicitări! Numai bine!
CUM DEMONSTREZ CA DOUA TRIUNGHIURI SUNT ASEMENEA ?
TFA sau unul din cele trei criterii de asemanare.
O sa fie mai greu examenul de anul acesta, fata de simularea care a fost?
Nu ştie nimeni cum va fi. De obicei, la examen sunt subiecte mai simple decȃt la simulare.
Dar necunoscute sunt căile ministerului şi CNEE (Centrul naţional de evaluare si examinare)……
Anul acesta dau examen la matematica si nu stiu deloc sa fac probleme sau exercitii complicate. De unde ar trebui sa incep?
Domn profesor , cum aflu aria triunghiului format de axa absciselor (ordonatelor) si graficele a doua functii ?
Am pus aici un exemplu: https://ggbm.at/y6MNbYUw
Buna ziua!
As vrea sa stiu daca lucrarile de la simulare pot fi vazute de catre parinti. Copiilor la scoala li s-a spus ca nu vor fi aratate parintilor si nici nu pot fi fotocopiate.
Click to access OMEN%20SIMULARE%20EVALUARE-%20BAC%20b%20(1).pdf
Se fac sedinte cu elevii, cu parintii etc. pentru analizarea rezultatelor. Nu prea vad cum se pot analiza fara a fi vazute.
Voi vedea azi la sedinta. Cert este ca la romana i s-a comunicat nota 7.05, in conditiile in care copilul se astepta la o nota undeva in jur de 9 +/-, lucru confirmat de profesoara de la clasa (“cel putin 8.50”). Avand in vedere ca nu e corect fata de copil si fata de munca lui, o sa incerc sa cer recorectarea lucrarii. Stiu ca oficial nu se fac contestatii, dar avand in vedere ca e diferenta flagranta, vor trebui sa accepte – sper. Sa o numesc incompetenta? Cum e posibil ca doi profesori sa greseasca? Nu imi explic decat prin faptul ca primul a citit “in dunga”, iar al doilea nu a citit deloc si a mers pe mana primului dand o nota aproximativ egala cu prima.
Confirm inca o data faptul ca la scoala li s-a spus copiilor ca la sedinta lucrarile nu vor fi aratate parintilor.
Buna ziua !
Credeti ca in anul 2018 se va da o sesiune speciala pentru examenul de evaluare nationala, ca in anii precedenti ? Sau se va renunta la ea , avand in vedere apropierea zilei de 13 iunie (sesiunea normala 2018) de ziua de 14 iunie (sesiunea speciala 2017) ?
Multumesc !
Se pare ca nu va mai fi. Ordinul pentru sesiunea speciala de BAC a fost publicat in ianuarie, iar EN nu era inclusa.
Intre timp, a aparut comunicatul:
Sesiune specială a examenului de evaluare naţională la clasa a VIII-a (6-11 iunie)
Seminarul Teologic „Sf. Ioan Gură de Aur” din Târgovişte (jud. Dâmboviţa) găzduieşte, începând de miercuri, 6 iunie, sesiunea specială a examenului de evaluare naţională pentru elevii de clasa a VIII-a participanți la loturile naţionale de pregătire pentru olimpiadele şi concursurile internaţionale. La această sesiune specială participă 5 elevi, componenţi ai lotului olimpic care va reprezinta România la Olimpiada Balcanică de Matematică pentru Juniori.
Calendarul desfăşurării probelor, toate scrise, are următoarea configuraţie: 6 iunie – limba şi literatura română, 7 iunie – matematică şi 8 iunie – limba şi literatura maternă. Prima afişare a rezultatelor este programată în data de 8 iunie, până la ora 18.00, iar depunerea contestaţiilor în aceeaşi zi, în intervalul orar 18.00 – 20.00. În zilele de 9 şi 10 iunie vor fi soluţionate eventualele contestaţii depuse, iar în 11 iunie vor fi afişate rezultatele finale.
Buna ziua
Am si eu o intrebare legata de o problema.se da o piramida patrulatera VABCD cu AB=AO=10 si se cere distanta de la A la planul (vbc). In rezolvare se construieste OM||AB , unde M apartine lui bc si apoi intersectia lui OM cu AD se noteazacu N ..Nu inteleg exact de ce distanta de la A la VBC este egala cu dist de la N la VBC..aveti o rezolvare mai usoara?multumesc anticipat
O piramidă patrulatera VABCD are AB=AO=10. Se cere distanta de la A la planul (VBC).
Rezolvare
Piciorul perpendicularei din A pe (VBC) este situat ȋn afara ∆VBC, deci acel segment este destul de greu vizibil ȋn desen.
Soluţia 1
Punctul A se află pe dreapta AD, iar AD||(VBC).
Orice punct al dreptei AD se află la aceeaşi distanţă de planul (VBC).
Ne convine să calculăm ȋnălţimea din N ȋn ∆ VMN, unde M este mijlocul lui BC şi N este mijlocul lui AD.
Soluţia 2
Distanţa de la punctul A la planul (VBC) este ȋnălţimea din A a tetraedrului VABC (dacă o considerăm bază pe VBC) şi se poate calcula folosind volumul acestuia.
Multumesc frumos!Am inteles!
Buna ziua,
Am si eu o problema cu un trunchi de con de raza 4 si 8 si mi se cere cel mai scurt drum dintre punctele A si B pe aria laterala a trunchiului.Am facut conul din care provine trunchiul, am facut desfasurarea dar m-am impotmolit putin cand am calculat laturile pe desfasurare..de ce se obtine alta generatoare pe desfasurare?unghiul sectorului de cerc nu ar trebui sa fie 360 sau 180?va rog frumos daca ati putea sa imi explicati..Multumesc mult!
Banuiesc ca AB este un diametru. Am pus aici o ilustrare grafica https://ggbm.at/CaSedH58
Da, AB este diametru.si este posibil ca atunci cand se calculeaza generatoarea pe desfasurare sa se obtina alta valoare?
Nu. Cel mai bine ar fi daca ai posta aici enuntul complet. Sau poza la sorinborodi@gmail.com.
Buna ziua ! Referitor la sesiunea speciala pt ev nat 2018 , am citit urmatorul comunicat din 2012 :
Miercuri a început Evaluarea Naţională 2012 pentru olimpici. VEZI CALENDARUL EXAMENELOR
Publicat: Miercuri, 06 Iunie 2012 12:35 // Actualizat: Miercuri, 06 Iunie 2012 12:59 // Sursa: RTV.net
Elevii din clasa a VIII-a care participă la loturile naţionale de pregătire pentru olimpiadele şi concursurile internaţionale susţin Evaluarea Naţională într-o sesiune specială, care se va desfăşura în perioada 6-11 iunie. Pentru această sesiunea au fost înscrişi cinci elevi.
Sesiunea specială pentru olimpici Evaluare Naţională se desfăşoară la Seminarul Teologic “Sf. Ioan Gură de Aur” din Târgovişte, judeţul Dâmboviţa. Centrul de examen este dotat cu sistem de supraveghere video.
CALENDARUL SESIUNII SPECIALE de Evaluare Naţională 2012:
• 5 iunie 2012 Înscrierea la sesiunea specială a evaluării naţionale
• 6 iunie 2012 Proba scrisă la limba şi literatura română
• 7 iunie 2012 Proba scrisă la matematică
• 8 iunie 2012 Proba scrisă la limba şi literatura maternă
• 8 iunie 2012 Afişarea rezultatelor
• 8 iunie 2012 Depunerea contestaţiilor
• 9-10 iunie 2012 Rezolvarea contestaţiilor
• 11 iunie 2012 Afişarea rezultatelor finale după contestaţii.
Evaluarea Naţională va începe, pentru elevii de clasa a VIII-a care nu participă la olimpiade, pe 25 iunie cu proba scrisă la limba şi literatura română şi se va încheia pe 27 iunie cu proba scrisă la matematică.
SE PARE CA NE-AM PACALIT CU TOTII , SI CEI DE LA MATE-INFO.RO SI DOMNUL JITARU……..
Exista o formula pentru un produs de termeni de genul: 1 3 5 7 …… 2013 ? Va multumesc!
Nu.
ce stiti despre noua structura a subiectelor?
Deocamdata nimic concret, doar ce s-a spus ici-colo pe la consfatuiri in diverse judete: ca va fi mai mult grila, probabil 40%. Se asteapta modelul oficial, la sfarsitul lui octombrie.
Buna ziua,
As dori sa imprim cele doua fise cu formulele la geometrei si algebra intr-un format mai mare pentru a le putea lipi pe birou. Cum sa procedez?
Multumesc
Prin scalare se poate lista si format mai mare.
Salut! Exista rezolvarile la exercitiile de calcul algebric de clasa a 8-a? Daca nu, cine ma poate ajuta cu:
Determinati valoarea minima a expresiei: radical(x^2-6x+9) + radical(9y^2+6y+10)
Determinati valoarea minima a expresiei
Solutie:
.
Primul radical este ≥0, iar al doilea ≥3.
E are valoarea minima 3.
Buna ziua! Aveti documente cu subiectele de la Evaluarea Nationala selectate pe subiecte? M-ar ajuta mult. Eu le-am cautat, dar nu le-am gasit. Stiu ca le-am gasit anii anteriori, dar acum, cand am nevoie de ele nu le-am mai gasit.
https://drive.google.com/file/d/0B8XodS38JIRteWE3SjBaTlhaVUE/view?usp=sharing
Raspunsuri: https://drive.google.com/file/d/1ci_YJLCiuuw7gTwslolW944HfrjrgmPp/view?usp=sharing
Vă mulțumesc!
Buna seara, la subiectele noi de evaluare 2018 ne puteti ajuta cu baremul si solutiile exercitiilor .Multumesc, Andreia
La subiectele care au avut barem, l-am inclus in fisierul cu subiecte.
Pentru cele ce nu au, aici pot da indicatii la problemele mai dificile.
Buna ziua. Cum interpretam rezultatul urmatoarei probleme: Sa se afle media geometrica a nr.: 2 radical din 2 – radical din 3 si 2 radical din 2 + radical din 3? Multumesc, Maria
√5, nu inteleg ce interpretare se cere?
era 2 radical din 2 – 3 si 2 radical din 2 +3. Imi cer scuze. Avem rezultatul radical din -1. Ce zicem ca nu exista media geometrica a nr. date? Multumesc
Este gresit exercitiul.
S II.Ex.6 din Teza tip EN Autor Mihai Ioana
Am corectat. Multumesc pentru semnalare.
multumim si noi
va multumim pentru toata munca depusa pentru crearea acestui site
As vrea sa iau macar 7 la evaluarea nationala la matematica deoarece la simulare nu am facut decat trei exercitii. Cum pot sa ma pregatesc mai bine ? Ce pot face?
Rezolvari de probleme din surse cat mai diverse. Sa nu treaca doua zile fara a lucra ceva, orice, la matematica. Lamurirea intrebarilor la scoala, pe Internet, oriunde, cu orice ocazie.
Buna seara! Nu ma descurc la partea a 3 a , ma puteti ajuta?
Pot aici sa dau indicatii la problemele mai dificile.
Unde pot gasi variante pentru evaluarea nationala?
Sunt pe aceasta pagina mai sus, sunt bune oricare din cele date la simulari.
Buna ziua! Va rog sa-mi scrieti daca se mai organizeaza,anul acesta, o sesiune de evaluare pt olimpici? Multumesc!
Nu.
Pagina asta este superba! Unde as putea gasi teste grila pentru clasele 5-8? Multumesc 🙂
https://sorinborodi.ro/teste_online.html
Multumesc frumos 🙂
Se poate inversa ordinea mesajelor in acest forum (de la cel mai recent spre cel mai vechi) ? 🙂
se poate va rog sa imi dati linkul la acele culegeri de probleme pe subiecte date in anii anteriori?
https://drive.google.com/file/d/0B8XodS38JIRteWE3SjBaTlhaVUE/view
https://drive.google.com/file/d/0B8XodS38JIRtSzB0c0NfbnpSVDQ/view
https://sorinborodi.ro/subiecte_examene.html
va multumesc domnul profesor.
Simulare EN sem. I Bucuresti nu sunt date rezultatele?
Pentru examenul din 2020 doar atât e de învățat sau astea trebuie sa le invat cel mai bine
Aceasta este materia pentru examen http://sorinborodi.ro/Programa_EN_2015.pdf
legat de formule: Formula lui Heron nu este in programa? Sunt multe probleme unde daca stii aria poti sa afli inaltimea care de fapt este distanta de la un punct la acea dreapta…cred ca stiti la ce ma refer.
De fapt, prin formula lui Heron evit sa folosesc teorema celor 3 perpendiculare care este foarte greu de inteles pentru unii copii…
va multumesc
adrian (tatal a 4 copii)
Formula lui Heron nu este in programa, dar evident ca poate fi folosita. Orice cunostinte de matematica, indiferent de nivel, pot fi folosite, chiar daca nu sunt in programa.
Buna ziua,
cum recomandati gandirea si punerea in ecuatii a problemelor de genul “in laboratul de biologie, la fiecare microscop sunt 2 copii si ramane un microscop… “, intelegeti la ce ma refer.
Mi-e f greu sa pun in ecuatii informatiile prezentate: cand pun paranteza si cand nu, cand scad si cand adun elevul/microscopul ramas?
multumesc
De-a lungul anilor, am observat că o variantă bună de a pune în ecuaţie acest tip de probleme este de a separa elevii care au loc de cei ce nu au loc. Adunând aceste categorii, de fiecare dată se va obţine numărul total de elevi.
Încep întotdeauna cu câteva întrebări elementare, cum ar fi:
-Dacă sunt 7 bănci şi în fiecare stau câte 2 elevi, câţi elevi sunt ? R: 2•7=14
-Dacă sunt 9 bănci şi în fiecare stau câte 2 elevi, câţi elevi sunt ? R: 2•9=18
-Dacă sunt 5 bănci şi în fiecare stau câte 3 elevi, câţi elevi sunt ? R: 3•5=15
-Dacă sunt 7 bănci şi în fiecare stau câte 2 elevi, iar 3 elevi nu au loc, câţi elevi sunt ? R: 2•7+3=17
-Dacă sunt b bănci şi în fiecare stau câte 3 elevi, câţi elevi sunt ? R: 3•b=3b
-Dacă sunt b bănci şi în fiecare stau câte 2 elevi, câţi elevi sunt ? R: 2•b=2b
-Dacă sunt b bănci şi în fiecare stau câte 2 elevi, iar 4 elevi nu au loc, câţi elevi sunt ? R: 2b+4
-Dacă sunt b-1 bănci şi în fiecare stau câte 3 elevi, câţi elevi sunt ? R: 3•(b-1)
-Dacă sunt b-3 bănci şi în fiecare stau câte 2 elevi, câţi elevi sunt ? R: 2•(b-3)
multumesc mult
Buna seara, nu aveti si BAREM notare pt test Aprilie 6/7/8/9/10?
Nu, deocamdata.
Buna ziua, pentru evaluarea nationala cl VIII conform cu noua programa sa inteleg ca: la subiectul II -> FUNCTIILE sunt scoase?
2. Subiectul 2: calcul algebric cu formule de calcul pre-scurtat cu FRACTII sunt scoase?
cum se poate schimba materia cu 2 luni inainte de examen? mare porcarie…
din cate vad se pune din nou acent pe divizibilitate, numere prime, radicali etc.
va multumesc
Asa este, nici functiile si nici fractiile algebrice nu sunt cuprinse in programa de examen. La geometrie, nu sunt incluse proiectiile ortogonale si calcularea de volume.
va multumesc, puteti sa detaliati cu 2-3 exemple ce inseamna proiectii ortogonale? sa stim ce sa scoatem….
va multumesc
adrian
La problema 1 subiectul 3 de la testul de simulare 1B care este rezolvarea?
Rezolvarea din barem https://sorinborodi.ro/Fisiere/ENVIII_matematica_2020_Test_18.pdf
Multumim pentru materiale!
Puteti face un mini-plan de recapitulare a notiunilor necesare pentru inceputul clasei a VIII-a?
Va multumesc mult!
Sunt parinte al unui astfel de elev.
—— Clasa a 5-a ——
1. Numere naturale
2. Multimi
3. Fractii
4. Unitati de masura
—— Clasa a 6-a ——
5. Divizibilitate
6. Triunghiul
7. Proportii. Procente
8. Numere intregi
—— Clasa a 7-a —–
9. Numere rationale
10. Patrulatere
11. Numere reale
12. Calcul algebric
13. Asemanare si relatii metrice
14. Cercul si poligoane regulate
15. Arii
buna ziua,
anul scolar 2020-2021 se mai sustin evaluari nationale la clasele a 6 a, a 4 a?
As spune ca nu. Nu a aparut niciun Ordin pentru asa ceva. De exemplu, pentru a 8-a a aparut.
Buna ziua,
Domn profesor,examenul de anul acesta va arata precum modelul propus de minister?Am analizat culegerea de Evaluare Nationala 2021-Editura Paralela 45 si ,dupa parerea mea, sunt total diferite de anii anteriori.Iertati-mi exprimarea ,dar sunt urate.Nu va fi bine anul aceasta daca raman aceste subiecte.Va doresc multa sanatate!
Da, asa vor fi, pe acest nou format.
Buna dimineata! Va rog sa ma ajutati sa regasesc materialul cu subiectele grupate date la EN incepand cu 2010. Multumesc mult!
https://drive.google.com/file/d/0B8XodS38JIRteWE3SjBaTlhaVUE/view?usp=sharing
Multumesc mult in numele meu si al elevilor mei! Va doresc multa sanatate!
Buna ziua. Pt evaluarea nationala de clasa 8, la exercitiul cu expresii, cand se cere sa demonstram ca x^2+3x+2 = (x+1)(x+2). Daca pornim de la dreapta la stanga, adica demonstram ca (x+1)(x+2)=x^2+3x+2 se puncteaza? Va multumesc mult!
Da, este corect. Egalitatea A=B este echivalenta cu B=A. Daca trebuie sa aratam ca Ion are la fel de multi lei ca si Petre, este corect daca aratam ca Petre are la fel de multi lei ca si Ion.
Va multumesc mult!
Din pacate mai am 2 nelamuriri:
1. Pt examen putem folosi formula (a+b+c) la puterea a doua? In programa nu apare. Sau trebuie sa o tratam ca pe un binom cu 2 termeni in care un termen sa fie a+b si celalalt sa fie c?
2. In testul de antrenament 14 de anul acesta, la subiectul I, la problema 3, raspunsul dat de ei pare gresit. Enuntul este acesta: “Vârful Omu din Munţii Bucegi are altitudinea de 2505m. Marea Neagră are o adâncime medie de 1271m. Valoarea absolută a diferenţei dintre adâncimea medie a Mării Negre şi altitudinea vârfului Omu este egală cu…”. Ei au zis ca raspunsul corect este 3776 m. N-ar fi trebuit sa fie |1271-2505| = |-1234| = 1234 ? Adica nu ar trebui sa respectam ordinea in care au scris termenii diferentei?
Va multumesc mult!
1. Este permisa orice metoda, chiar daca nu este in programa. Este permisa inclusiv folosirea unei metode din clasele a IX-a, a X-a etc.
2. Adancimea trebuie inteleasa ca numar negativ.
|2505-(-1271)|=3776 sau |-1271-2505|=3776.
[…] mai grea decât proba de la limba română pentru elevi, potrivit rezultatelor din ultimii ani. Profesorul de matematică Sorin Borodi a scris pentru Edupedu.ro câteva sfaturi pentru adolescenții care susțin joi, pe 24 iunie, proba […]
[…] mai grea decât proba de la limba română pentru elevi, potrivit rezultatelor din ultimii ani. Profesorul de matematică Sorin Borodi a scris pentru Edupedu.ro câteva sfaturi pentru adolescenții care susțin joi, pe 24 iunie, […]
aveti baremul pentru Simulare ICHB dec. 2021
Nu.
Felicitari DOMNULE PROFESOR!
Bună partea de teorie intra și la evaluarea naționala 2021 2022?Sau mai sunt lecții scoase din programa din cauza orelor online?
Programa pentru EN este cea de pe site https://drive.google.com/file/d/1XOij3bT76nKyW9Oh6H8L_7-rbkfhktps/view?usp=sharing
Va salut domnule profesor! Candva, cele dou pagini cu teoria (pregatire EN clasa a VIII – a) aveau si link-uri, era foarte interesant. Exista inca aceasta versiune a celor doua pagini? Multumesc pentru raspuns si…multa sanatate!
https://drive.google.com/file/d/0B8XodS38JIRtdmRBc3NFelg1U2s/view?resourcekey=0-Ff-QX4hbY4JY03V-IPhJXg
Multumesc mult!
Buna ziua! Imi puteti da baremul pt simularea din noiembrie de la SCOALA GIMNAZIALA SERBAN-VODA BUCURESTI? As avea mare nevoie!
Regret, nu-l am.
Oare cei de la sc Avram Iancu nu stiu programa pt ev nat? Nu mai este in programa rationalizarea numitorului de la 3b….
Ultimele subiecte (Vrancea 2023) au fost deja date ca si simulare, sau sunt doar create de ISJ Vrancea?
Sunt doar modele propuse, nu au fost date. https://isjvrancea.ro/wp-content/uploads/2022/12/Ghid-simulare-Evaluare-Nationala-03-februarie-2023.pdf
Va multumesc!
Buna ziua as avea o intrebare la o problema,sunt clasa a VIII-a A,VABCD-piramida patrulatera reg M-mij lui AB si trebuie sa aflam sin unghiului format de VM si (VBC).Nu stiu daca am rezolvat-o corect!
Multumim!
Bună ziua, problema 8 de la sferă este sigur ok?
Da. Raza bazei mari a trunchiului se obtine 12 si generatoarea 15.
Buna ziua!! Oare unde pot găsi baremul de la simulare noiembrie 2023 de Codrea Alina
Regret, nu am acest barem.
Sorin prima data sunt aici poti rezolva problema asta:
(AD)-bisectoare CA
(M)apartine Lui (AC)
(DA-bisectoarea <MDN
Demonstratie:<AMN=<ANM