De-a valma…

Oare suntem furati la pensie? 9 Mai 2010

Filed under: Amestecate — sorinborodi @ 6:47
Tags: , , , ,

Este vorba despre pensii.Cat cotizeaza omul de-a lungul vietii si cat primeste inapoi sub forma de pensie ?
Am facut din curiozitate un calcul grosier. Calculul este in lei noi, zecimalele se neglijeaza, iar datele statistice sunt luate de pe net.

Salariul mediu brut lunar (parca in 2009, dar nu conteaza) : 1.702 lei
Contributia la fondul de pensii: 28% din brut (9,5 % eu si 18,5% angajatorul)
Varsta de pensionare la barbati :68 de ani
Stagiul complet de cotizare la fondul de pensii :33 ani
Pensia medie :aprox. 60-65 % din venitul mediu net,adica din 1.123 lei,deoarece retinerile –CAS,CASS,somaj,impozit–sunt aprox. o treime)),adica aprox. 700 lei
Speranta de viata (barbati) :  68 ani

Acestea sunt datele de intrare. Incepem calculul.
Timp de 33 de ani, adica 396 de luni, contributia lunara este 476 lei (161 eu si 315 angajatorul).
Aceasta inseamna un total de 188.496 lei ( 63.756 lei eu si 124.740 lei angajatorul).
Ce pot spera sa primesc in schimb ? Timp de 5 ani cate 700 lei lunar, adica total 42.000 lei.
Adica, pe sleau spus, dau 188.496 lei si statistica imi arata ca pot spera sa primesc 42.000 lei. Diferenta e enorma ! Hai sa zicem ca nu amestec banii angajatorului, ca oricum nu erau ai mei. Dar si asa ‘iese’ tragic: am dat 63.756 lei (si pe astia i-am dat efectiv, fara dubii !!) si pot spera sa mi se returneze 42.000 lei. Sunt calcule naive ? Gresesc undeva grosolan ?
Deci, e ceva putred. Si nu in Danemarca…..

ph34r.gif

 

Lasă un răspuns

