De-a valma…

Cateva probleme ale invatamantului 4 Noiembrie 2007

Filed under: Amestecate — sorinborodi @ 11:34
Tags: , ,

Ordinea si importanta nu sunt corelate.

-Revizuirea grabnica a programelor scolare supraincarcate
-Limitarea prin lege a numarului de ore pe zi la maxim 4/primar, 4-5/gimnazial si 5-6/liceal
-Masuri urgente si reale pentru stoparea fraudarii examenelor (Teze Unice,Bac, Titularizare)
-Introducerea imediata,incepand chai cu anul scolar 2008-2009, a examenului de admitere in licee
-Renuntarea la probele orale la Bacalaureat
-Infiintarea de Centre Locale de Evaluare (CLE),organisme specializate in organizarea oricaror tipuri de examene,in sali dotate cu camere de supraveghere etc.
-Masuri cu eficienta reala pentru eliminarea violentei din scoli,inclusiv prin innasprirea drastica a sanctiunilor
-Introducerea unui examen la finalizarea gimnaziului si a unui examen dupa 2 ani de la inceperea liceului,ca masura pentru cresterea interesului  elevilor fata de scoala
-Mentinerea actualei formule gimnaziu 4 ani,liceu 4ani
-Renuntarea la suprapopularea claselor,prin limitarea,indiferent de nivel,la 20 elevi/clasa
-Reglementarea conceptului „manuale alternative”,sursa de neconcordante si adevarat focar generator de coruptie la nivel inalt;eventual,limitarea la 2 a manualelor /disciplina/clasa.
Depolitizarea reala  a scolii
-Reglementarea salarizarii cadrelor tinere,prin ajustari salariale astfel ca diferenta dintre salariul minim si cel maxim sa nu treaca de 50 %
-Masuri pentru stoparea patrunderii si mentinerii in sistem a unor cadre slab pregatite, inclusiv prin testari periodice strict din materia predata sau/si din punt de vedere pedagogic

-Un management si o politica de atragere,care sa conduca rapid la inlaturarea cadrelor necalificate,

-Accederea spre legalitate a fenomenului meditatiilor si masuri pentru eliminarea situatiilor de constrangere sau de conditionare a notei
-Legislatie care prin prevederile ei sa nu mai permita abuzuri din partea unor cadre de conducere (directori,inspectori etc.)si a fenomenului nepotismului
-Reglementari simple si clare asupra  modului de numire a  personalului didactic
-Renuntarea la propunerea organizarii concursului de titularizare in scoli si revenirea la examenul national de titularizare,desfasurat in conditii corecte
-Introducerea unui sistem eficient de stabilire si promovare a valorii,deocamdata lipsind criterii reale de stabilire a competentei cadrelor didactice,fiind astfel incurajata superficialitatea prin acordarea de ‘puncte’ pentru activitati fara nicio eficienta si semnificatie directa pentru elevi
-Necesitatea validarii directorului in CA,inaintea concursului
-Includerea in CA a tuturor cadrelor calificate din scoala
-Eliminarea nebulozitatii legislative privitoare la miscarea personalului didactic si modul de salarizare,prin simplificarea la maxim a tuturor reglementarilor
-Simplificarea pana la o transparenta totala a modului de finantare a scolilor,pentru evitarea dependentei -in sens negativ- a scolilor de autoritatile locale
-Aplicarea cu prudenta si moderatie ,dar ferm,a descentralizarii,tinand cont de conditiile actuale ale tarii,astfel incat afirmatia  ‘invatamantul este prioritate nationala’ sa aiba acoperire,iar educatia sa nu depinda de subiectivismul autoritatilor locale
Si ar mai fi…….

 

One Response to “Cateva probleme ale invatamantului”

  1. piersic Says:

    Adevarat si necesar, dar greu, extrem de greu de realizat deoarece reprezintă muncă multă pe o perioadă lungă, ceea ce politicienilor nu le surâde.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s